Hoger in Google - Zoekmachine optimalisatie tips!

Het besluit is genomen, de kogel is door de kerk, je bent voor jezelf begonnen. Supergoed natuurlijk, maar dan? Hoe ga je je product aan de man brengen? Hoe krijg je bezoekers en uiteindelijk kopers naar je webshop? Met deze vragen lopen een heleboel mensen rond. Want alleen met een prachtige website ben je er nog niet. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Met de volgende tips help ik je een eindje op weg.

Een lijst met belangrijke punten voor de bouw van u website:

SEO optimalisatie.
Misschien heeft u er al eens van gehoord, of is dit een totaal nieuwe uitdrukking voor u, maar in de wereld van het web is deze term de sleutel om uiteindelijk hoger in Google te komen.
Wat houdt SEO optimalisatie in? SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines zoals Google proberen, door een bepaalde combinaties aan woorden, dé sites weer te geven waar deze woorden in voorkomen en welke, volgens Google dus, het meest passen bij het zoekwoord dat gebruikt is. Dit houdt in dat wanneer iemand een zoekwoord intypt in Google, deze wordt gelinkt aan de meest relevante sites. Deze sites worden beter bezocht dan de site die deze zoekmachine optimalisatie woorden niet gebruikt. Grote bedrijven maken hier optimaal gebruik van om zo bovenaan in Google te komen.
zoekmachine optimalisatie
Je wilt dus weten wat mensen intypen als ze opzoek gaan naar product of de dienst die jouw bedrijf aanbied. Hoe kom je hier nu achter? Er zijn verschillende manieren om dit te achterhalen maar een hele makkelijke is de
adword van Google. Hierin typ je bijvoorbeeld het onderwerp van je net geschreven blog en dan zie je hoeveel mensen er zoeken op die woord combinatie of dat specifieke woord. Je krijgt dan een overzicht van zoekwoordideeën en hoe vaak er op deze woorden gezocht wordt. Als je een optimaal vindbaar blog wilt schrijven dan voeg je deze zoekwoorden toe aan je blog. Het moet nog wel lekker lezen, da's logisch, en zo creëer je een SEO proof stukje webtekst.

Dit is niet de enige belangrijk factor want wat heb je aan zoekwoorden die bijna niemand gebruikt of die niet de juiste klanten naar je winkel brengen? Juist, helemaal niks. Het is dus zeker de moeite waard om aandacht aan te besteden aan de juiste termen en zoekwoorden om te zorgen dat je online vindbaar bent.
Vindbaarheid en presentatie.
Als er hulp/assistentie nodig is voor de ontwikkeling, ontwerpen en/of optimaliseren kunt u altijd contact met ons opnemen en gaan wij dit met u verzorgen. DCD Samen bouwen wij online! 
Bekijk ook de concurrentie.
Het is altijd handig om een beetje te spieken bij een ander. Wat vind je mooi aan die site en wat vind je minder mooi en vooral hoe kan jij het beter doen. Je wilt beter dan die concurrent zijn, je wilt dat de kanten bij jou kopen en niet bij de concurrent.
Zorg ervoor dat je goed lopende SEO teksten hebt om gevonden te worden en een kwalitatieve site die aan de behoefte van de klant voldoet.
Beter presteren online.
Stel jezelf eerst een aantal vragen waarbij de klant centraal staat. Wat zoeken mijn klanten? Wat heb ik mijn klanten te bieden? Met welk probleem kan ik mijn klanten helpen? Wat kan mijn dienst of product voor mijn klanten betekenen? Zorg ervoor dat je klanten betrokken raken bij jouw dienst of product.
Je wilt beter presteren online? Dit begint allemaal met jezelf beter presenteren online. Dit doe je door alle verschillende kanalen te benutten waarop jouw klanten zich bevinden. Heb je een leuke blog geschreven of laten schrijven, deel deze dan op Facebook of LinkedIn.

Heb je een leuke tas ontworpen, laat dit dan zien op een modesite of modeblog. Je hebt er niks aan als jouw hippe tas op een postduivensite terecht komt. Bedenk wie is mijn klant, en waar bevind deze zich?
Social media
Zoals je al gelezen hebt, is het belang van social media niet meer weg te denken uit deze tijd. Maak dus op alle denkbare kanalen een bedrijfspagina aan en benut deze kanalen. Het is gratis en het is reclame. Het heeft even tijd nodig maar uiteindelijk loont de inzet. De meest bekende social media kanalen zoals: Pinterest, Facebook, Twitter en LinkedIn zijn een ideale manier om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen. Zoals ik al zei, het kost de nodige tijd en energie om een goede basis en voldoende volgers te krijgen, maar het is de moeite waard om hier tijd in te steken. Ook kan het lonend zijn om doelgericht te adverteren op Facebook en zo het aantal volgers te vergroten. Bedenk een leuke winactie en zorg ervoor dat mensen op je site terecht komen.
Blijf vernieuwend
Heb je na een tijdje een x aantal volgers en door SEO optimalisatie kom je nu hoger in Google terecht, je wilt toch meer. Je wilt ook net als al die grote bedrijven bovenaan in Google komen. Ook hier geldt weer dezelfde regel. Het kost tijd. Blijf je klanten geïnteresseerd houden in wat jij ze te bieden hebt. Een makkelijke manier is je klantenbestand te laten werken voor je bedrijf. Deze klanten hebben al eens het vertrouwen in jouw bedrijf gehad dus zijn ze makkelijker over te halen om dit nog eens te doen. Zorg ervoor dat ze je niet vergeten. Nou ben ik zelf niet zo gediend van constante aandacht van een bedrijf dus elke dag een mail of bericht is misschien wat veel van het goede. Maar maandelijks een nieuwsbrief met bijvoorbeeld nieuwe producten, diensten of berichten uit de branche zijn intressant. Probeer hierbij weer vanuit de klant te denken en iets te bieden waar ze op dat moment behoefte aan hebben. Vergeet ook niet je social media up-to-date te houden. Blijf relevant en vernieuwend.
Hoger in google - Digital Creative Design DCD

Vraag een offerte aan!

Voornaam
Email
Stad
Website URL
Achternaam
Telefoonnummer
Postcode
Welke dienst/diensten zoekt u?
Wat is de vraag - Probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen!