Tips om de conversie te verhogen!

Veel van uw klanten hebben het product dat u verkoopt vaak wel nodig maar kopen het toch bij een andere website. Dit kan komen door vele factoren, de snelheid, de presentatie, het woordgebruik en nog veel meer. Via deze blog hopen wij u nog meer bewust te maken en te zorgen dat deze verloren omzet toekomstig toch bij u komt en blijft.

Waarom haken bezoekers af?

De "waarom-vraag" is de basis van de optimalisatie van de conversie van u webwinkel/webshop. Maar wat is er dan belangrijk? Wat moet u doen om de conversie te laten stijgen en afhakers te veranderen naar klanten? Een van de belangrijkere factoren is de betaling en welke betalingsvormen er beschikbaar worden gesteld. Vele vinden het betalen niet leuk om te doen, toch is dit in iedere webshop bittere noodzaak. Probeer uw bezoeker zo makkelijk mogelijk zonder het vragen van overbodige gegevens een betaling te laten verrichten. Uw klanten zijn divers en hebben ook andere voorkeuren ook voor het verrichten van betalingen. Dit is nog veel beter terug te zien bij internationale shops. Het aanbieden van vele betalingsmethodes kan helpen met de conversie omdat iedereen een vaste manier en een bepaalde voorkeur heeft voor het verrichten van zijn of haar betalingen. Zorg er ook voor dat bij plaatsen van te kopen producten in de virtuele winkelmand er niet in iedere keer kosten voor verzending of BTW boven op de producten komt. BTW moet voor particuliere klanten sowieso in de prijs zijn verdisconteerd. De klant kijkt in de winkelwagen en verwacht tegen aangeboden bedrag zijn of haar product te verkrijgen. Wanneer deze kosten plots stijgen bij het plaatsen in de winkelmand wordt dit nimmer als positief ervaren. Hierdoor kan de consument sneller twijfelen aan het vertrouwen in uw shop. Zorg er voor dat u er uit springt met prijzen, leveringsvoorwaarden, retourvoorwaarden etc. Maak uw webshop tot de ideale plaats waar uw klant graag verblijft en inkopen doet. Waarom moet die klant nu eigenlijk bij u bestellen? Wat is het voordeel van uw klant. Veel online consumenten vergelijken uw shop met ander enorm te kijken waar zij beter af zijn. Het online aanbod is ontzettend groot en wordt iedere dag groter en groter. hierdoor bent u vaak niet de enige of zelfs de beste. Het is helaas niet mogelijk om iedere consument tot uw klant te maken. Het is moeilijk om iedere consument te overtuigen van de voordelen die uw webshop biedt. Veel consumenten richten zich bij een aankoop op wat zij willen of nodig hebben en alle afleidingen en aanbiedingen kunnen dus ook resulteren in het niet door u gewenste resultaat. uitkomst van
De snelheid van je webwinkel
Een van de belangrijkste factoren van het verlies van mogelijke klanten is de snelheid van uw shop. Binnen 3 seconden besluit een klant of hij of zij op uw webshop blijft en of hij of zij de webshop verlaat. Dit is enkel de eerste 3 seconden bij het doorzoeken van de website blijft dit een belangrijke factor. Wanneer u zelf een trage webshop bezoekt wat doet u dan? De maximale laadtijd zou onder de 3 seconden of sneller moeten zijn. Wanneer dit langer duurt is een webwinkel van af een mobiel met 3G verbinding eigenlijk al niet meer te bekijken. 80% van al het online verkeer loopt via een mobiel apparaat en de snelheid is dus erg belangrijk in uw manier van werken en de snelheid in het vertonen van uw aanbod.
Maak de prijzen aantrekkelijk
Prijzen zijn psychologisch, in winkels ziet u het ook altijd €99,95 in plaats van €100,- Het oogt anders maar is bijna het zelfde. Prijzen kunnen heel anders overkomen met een klein verschil. Aanpassen van de vekoopprijzen kost misschien even werk maar kan een groot verschil maken in de te behalen omzet. Voorbeeld: Er worden in twee webshops exact het zelfde product aangeboden. In de ene webwinkel voor25 euro en in de andere exact het zelfde product voor 24,95. Voor wel product kiest u eerder? .... Zie wel? Er zijn vele manieren om de prijzen aantrekkelijker te maken zoals producten op abonnementsbasis of zelfs het aanbieden van verschillende momenten of manieren van bezorging. Als een product van €500,- in uw assortiment heeft en aanbiedt om deze in 12 maanden te betalen kunt de consument aan uw binden met een kleine meerkost. Kijk overigens wel uit met het aanbieden van betalingsfacilteiten samenhangend met uw verkoop. U kunt worden aangemerkt als kredietverstrekker en hier heeft de overheid regels voor opgesteld. U kunt uw producten op verschillende wijzen aanbieden. U kunt dit doen in de vorm van pakketten, gewoon kaal of met extra's die bij het product passen (up-sealing). Ook combinatie aanbiedingen van bijvoorbeeld 1 kost €40,- maar 2 kosten er €60,-. Het stunten en creatief zijn met de prijsbepalingen van de producten zijn dus belangrijke factoren voor uw webwinkel. Ook in deze moet u rekening houden met de wettelijke regels inzake koppelverkoop.
Tips om de conversie te verhogen-conversie-webshop-conversie-website

Gratis verzendingen of kosten berekenen?

Veel shops bieden gratis verzending aan of gratis verzending vanaf een bepaald bedrag. Wanneer u geen verzendkosten vraagt maar bij voorbeeld gaat werken met een minimaal te besteden bedrag kan dit uw conversie al stukken helpen. Een voorbeeld: Uw huidig beleid is dat verzending vanaf €25,- gratis is, maar u maakt hiervan "gratis verzending ten alle tijden", waarbij u ervoor dat er minimaal 20 euro besteed moet worden. Vrijwel iedereen voelt zich erg aangetrokken door het woord gratis.  
Duidelijke & passende afbeeldingen die bijdragen
Soms bezoek ik een shop voor schoenen maar in de header staat een onduidelijk en een niet passend of kloppend beeld. Is de header niet correct, verliest u mogelijke klanten; zo simpel is het. Wanneer u zelf een webshop bezoekt en u wilt een bosje rozen kopen maar u ziet enkel een paar vazen daalt uw interesse acuut. Dit is een simpel voorbeeld wat op de gekste manier kan terug komen net als een webwinkel voor kleding met een foto van een vakantie uitje. Zorg voor goede duidelijke foto’s met een duidelijk en niet te missen connectie met de producten die u aanbiedt. Past u wel op met auteursrechten op foto's. Hier komen we in een latere blog nog op terug
Maak een stappen plan in de webshop/webwinkel
Bezoekers willen duidelijkheid in welk stadium ze zich bevinden in het proces van de aankoop. Maak dit duidelijk door middel van stap 1 tot en met 5, of bijvoorbeeld met procenten. Bijvoordeeld bij ieder sapje in het verkoopproces uw klant te laten weten "U heeft x % van de aankoop voltooid". Het maakt de shop niet anders maar zorgt er enkel voor dat de bezoeker weet op welk punt hij zij zich momenteel bevindt en wat hij o zij nog moet doen voordat het aankoopproces voltooid is. Eindig altijd dit proces met een banner "Dank voor uw bestelling", met een "knop" om terug te gaan naar de webshop voor het geval uw klant nog meer wenst aan te schaffen. Gemak dient de mens.
Verkoopacties en aanbiedingen
Veel kopers kijken bij de aanschaf van een product naar leuke hebben dingetjes of kopen iets omdat het nu in de aanbieding is. Vaak zijn vaak verkoop bevorderende trucs met het helpt en stimuleert de verkoop wel. Veel partijen maken op deze manier reclame zowel offline als online. Trigger uw mogelijke klanten door ze mee te delen hoeveel u nog in voorraad heeft van het bedoelde product of zet een aflopende termijn op de verkrijgbaarheid of aanbieding. Er zijn er vele manieren verkooppsychologie toe te passen. Voor meer informatie hierover neemt u contact op met onze experts op het gebied van online verkopen. 
 Vragen of advies nodig?
De vindbaarheid van een webwinkel is een van de belangrijkste zaken. Wanneer u namelijk niet of niet goed vindbaar bent komen de klanten ook niet naar uw webshop. De vindbaarheid moet wel gericht zijn op uw assortiment. Hiervoor zijn vele methodes voorhanden zoals het creëren van landingspagina’s en door de SEO of SEA te optimaliseren van de webshop. Voor kleinen partijen is het niet slim geld te steken in SEA om dat dit zeker in het begin er hogere kosten zijn voorafgaand aan de resultaten. Overigens is dit met vele ¨ het geval ook met social media marketing en ga zo maar door. SEO is het organisch optimaliseren van een domein. U kunt dit deels zelf doen maar helaas zeker niet volledig. Hiervoor kut u bij ons, Digital Creative Design terecht om u hiermee helpen of adviseren. De manier van het online profileren van uw webshop is van het grootste belang. weet belangrijk te kijken waar uw mogelijke klant zicht bevindt zodat uw mogelijke klant u kan vinden. Wilt u meer informatie over hoe u meer conversie kunt behalen neem gerust vrijblijvend contact met ons op! Mocht u meer blogs willen lezen over hoe u beter online kunt presteren lees ook is onze tips over u vindbaarheid binnen Google.
0416 241 000 - info@dcd-mail.nl - Offerte aanvraag.