Aandachtspunten:
In deze blog besteden we aandacht aan belangrijke zaken voor uw website. Helaas is een website nooit klaar voor lange tijd. Hij vraagt af en toe wat onderhoud om goed gevonden te worden en (technisch) actueel te blijven.
Zelfs de branche, doelgroep en of product/dient bepaalt hoe u scoort en dus welke technieken wel of niet te gebruiken. In de blogs proberen wij advies te geven om u verder te helpen. Wilt u persoonlijk advies over hoe u kunt zorgen dat uw site beter gaat scoren of heeft u geen zin of tijd om u erin te verdiepen, neem dan vrijblijvend contact op met ons.
Laadtijd/Snelheid
Wanneer u bij een website komt verwacht u dat deze site snel laadt. Dit is ook bij bezoekers die uw website bezoeken! Uw bezoeker besluit binnen 2-3 sec of hij/zij wel of niet op uw website/webshop blijft.
Het is dus van enorm groot belang dat uw website een snelle laadtijd heeft. Niet alleen voor de gebruiker is de laadtijd een belangrijk punt maar ook voor het indexeren bij zoekmachines en het krijgen van een goede positie bij google is dit van belang.

De snelheid beïnvloedt de vindbaarheid van de site zowel mobiel als op desktop. Google vindt een snelle site heel belangrijk. De positie die u behaalt op de zoekresultatenpagina, de ranking, is dan dus ook afhankelijk van de snelheid. Wilt u kijken of uw site voldoet aan de snelheid ’s normen? Kijk op: Google Pagespeed hier kunt u een meeting doen en problemen inzien. Wanneer dit nu niet naar behoren is en dus onderhouden genomen moet worden neem vrijblijvend contact met ons op om te bespreken hoe!
Gebruiksvriendelijkheid
U haakt toch ook af als u een website bezoekt en u moet zelf het nummer kopiëren of noteren voordat u kunt bellen. Dit is erg ongemakkelijk en zorgt voor vele vertrekkende bezoekers als dit niet goed functioneert. Werkt het telefoonnummer en emailadres bij uw site wel automatisch ? Zowel op de computer, mobiel en een tablet en past de website zich automatisch aan ?
Alles wat er voor kan zorgen dat een klant niet hoeft te zoeken en/of moeite hoeft te doen is belangrijk voor een goede website. Van interactieve werkingen zoals een mail die gelijk wordt doorverwezen en een telefoonnummer dat click baar is gemaakt tot een responsieve website ook wel schaalbaar voor ieder device. U kunt dit (laten) aanpassen voor uw site.
kleurgebruik
We hebben onlangs een blog over kleurgebruik gepubliceerd op onze site. We gaan hier uitgebreider op in de beleving van de verschillende kleuren door uw bezoekers. De kleuren die u in uw huisstijl gebruikt van essentieel belang voor de presentatie en de prestaties die de site heeft. Iedere kleur heeft een betekenis en heeft een uitstraling die al vast staat. Hierdoor is het dus van groot belang tijdens de ontwikkeling rekening te houden met de vele kleuren het effect op uw bezoeker.

Maak het de gebruiker makkelijk!

Flat design – plat ontwerp
Websites kunnen erg flitsend, bewegend en flitsend worden vormgegeven. Al deze effecten kunnen ook erg afleiden van het beoogde doel. Een ‘flat design’ al jaren populair, maar toch zie ik soms websites voorbij komen die er vooral leuk en flitsend uitzien. Flat design het zegt het al: een plat ontwerp. Dit houdt in weinig schaduw in het ontwerp en geen driedimensionale elementen. Niet alleen bij websites is dit een trend, ook besturingssystemen zoals Windows en OS X doen eraan mee. Samen met het kleurgebruik doet dit veel voor de ervaren gebruiksvriendelijkheid.
Knoppen – versimpel de oriëntatie 
Tegenwoordig kan een knop op allerlei manieren worden gevisualiseerd, ook hier adviseren we flat design. Knoppen zijn erg belangrijk. Doormiddel van knoppen kunnen gebruikers makkelijker oriënteren in de site en de eigenaar kan de bezoeker een sturen naar de gewenste actie of inhoud. De knoppen op de site of shop zijn dus van groot belang in de prestaties die de site voor u gaat behalen en de pagina’s die bezocht worden.
De tekst en afbeeldingen – zorg voor goede, duidelijke content
De content is voor de bezoeker en de zoekmachines de reden om de website te bezoeken of te indexeren. De zoekmachines kunnen niet lezen maar enkel inzien wat wordt aangegeven door de ontwikkelaar of de eigenaar dat moet worden uitgelezen. De gebruiker kijkt naar de content op basis van informatie, kennis, of oplossing. Als de gebruiker zich niet voelt aangetrokken door de content kan de website bovenaan in de zoekmachines staan, maar zal hij/zij niet overgaan tot contact. Probeer ten alle tijden de teksten zowel duidelijk te maken voor de zoekmachines maar vergeet zeker het belang niet van een goede tekst voor de gebruikers/bezoekers van de site. Gebruik korte zinnen en denk goed na over slim gebruik van de belangrijkste woorden, maar overdrijf niet.
Website laten maken - Webdesigner

Responsieve - schaalbaar op ieder apparaat

Een goede responsieve site is een must. Responsieve websites en webshops die mobile ready zijn. Wanneer een site zich niet aanpast aan het apparaat (responsief is) kan dit leiden tot drastische gevolgen. 80% van de online gebruikers oriënteert zich via de mobiele apparaten. Het is dan ook logisch dat bij een site die niet responsief is de conversie, omzet en/of scoren der maten lager zijn. Responsief houdt eigenlijk in dat uw site ten alle tijden mee schaalt met het apparaat (ook device genoemd) waarvan het wordt aangestuurd.



[frontend-responsive-test]



Webshop ontwikkeling

Beeldgebruik!

Wie kent het gezegde niet een beeld zegt duizend woorden. Dit betekent echter niet dat iedere foto die u plaatst geschikt is. Een beeld kan er voor zorgen dat de bezoeker een totaal andere ervaring krijgt bij het geen wat hij zijn leest, bekijkt of opzoekt. Hierdoor is het essentieel dat er zorgvuldig wordt gekeken naar de uitstraling van de beelden of illustraties. Veel foto’s hebben auteursrechten. Zomaar een foto van internet halen en gebruiken op uw website kan u duur komen te staan.
Site laten maken - mobiel-vriendelijke website